Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Tuesday, November 27, 2012

Plain Me - Cat House

27 November 2012 - 2.17 pm

Macam biasa, rehat tengahari je aku mesti kena balik rumah untuk bagi makan kat budak2(kucing) kat rumah tu seperti yang aku pernah cerita kat entry Plain Cute - My Life As A Cat Owner. So hari ni macam hari2 sebelum ni, aku balik rumah kul 1 tengahari. Bukak2 je pintu, bebudak 2 ekor tu dah menunggu. Memang diorg dah tau ni waktu makan diorg. 

Aku yg menyenap (snap) pic sendiri sambil temankan diorg makan kat belakang tu.

So hari ni lepas diorg habis makan, aku temnkan lak diorang memain. Haaaaa!! Ni yg aku nak citer nih.. Minggu lepas aku ada bawak balik sebuah kotak untuk bagi bebudak tu main. Lepas tu aku tengok diorg mcm suka sangat main kat dalam kotak tu sampai terlompat2.. Teringat aku kat satu episod SpongeBob yang SpongeBob ngan Patrick main2 dalam kotak sampai Squidward jeles tengok.. Last2 Squidward tukar rumah dia ngan kotak tu sbb dia nak main jugak..

Anyway, nape tah tetibe citer pasal SpongeBob.. Berbalik pada cerita asal, lepas aku tgk diorg galak sgt main dalam kotak tu, aku pun terfikir la untuk buat tempat permainan untuk diorg guna kotak. Ye la, nak beli cat tree memang tak mampu (tapi akan beli gak nanti), so buat guna kotak je la.. So malam tadi aku keluarkan koleksi kotak2 yang aku ada (aku memang suka simpan kotak dan beg), dan bermulalah operasi membuat rumah kucing.. *rumah la sangat*

Setelah berhempas pulas sampai sakit pinggang aku sebab duduk lebih 3 jam, akhirnya siap jugak rumah kotak tu.. Oleh sebab malam tadi dah letih sgt, tak sempat aku nak snap pic rumah kotak tu.. Jadi tengahari tadi masa balik temankan bebudak tu makan, dapat la aku snap.. Nak tengok tak? Tadaaaaaaaaaa..

 Cantuman 2 bijik kotak kertas A4 dan sebijik kotak kasut. Bahagian luar tu aku guna kertas warna kaler biru.

Tengahari tadi masa aku tengok diorg main2, aku rasa mcm kosong je kotak tu.. So aku tambah la paw-print tu.. :)

Aku tak tau la berapa lama rumah kotak ni mampu bertahan sebab diperbuat dari kotak je, tapi at least ade la tempat diorg nak main sebelum aku beli cat tree nanti.. Lagipun takde la diorg asyik nak main dalam bilik aku sampai habis tunggang-langgang.. :P

2 aku je. Taknak la tulis citer pasal spedo2 orang, kang tak pasal2 dapat mesej ugutan nak kena tampar di khalayak ramai. Ko

Read more: http://theplainyard.blogspot.com/2012/11/plain-cute-my-life-as-cat-owner.html#ixzz2DOxCdlNf

Plain Cute - My Life As A Cat Owner

Read more: http://theplainyard.blogspot.com/2012_11_01_archive.html#ixzz2DOwXtrcB

0 comments:

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!