Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Monday, June 6, 2011

Plain Gamer - Harvest Moon : Back To Nature.

6 Jun 2011 - 11.22 pm

Sekali lagi post blog aku akan berkisarkan ttg video game. Kali ni aku nak citer pasal satu game yang pernah aku gilai mase aku seorang gamer tegar dulu, iaitu game Harvest Moon : Back To Nature.

Game ni dikeluarkan pada tahun 2000 untuk pelantar PlayStation. Mula2 aku agak skeptikal ttg game ni, tapi lepas aku beli dan cuba main game ni, aku terus jatuh cinta pandang pertama (kat game tu)... Hehehe..

 Main screen utk game nih.. Tengok skrin ni membuatkan aku mengimbau kenangan main game.. Haha!!


 Masa mula2 main game ni, korang akan dibekalkan sebuah rumah yang kecik je..

 Then korang kena berusaha untuk bangunkan tanah yang diwariskan daripada datuk korang tu dgn bercucuk-tanam......

 .... Bela kambing lembu.......

 ..... Dan bela ayam.

Aku teringat lagi first time ayam yg aku bela tu bertelur. Aku punya la excited tak hengat!! Sbb tak sangka ayam tu leh bertelur!!

 Kalau korang buat keje terlampau kuat, korang akan pitam..

Kadang2 gak korang akan overslept.. Huhu..

 Leh gak makan hasil tanaman korang utk mengembalikan tenaga setelah seharian bekerja..

 Ni contoh ladang yang berjaya diusahakan..

 Selain tu, kat dalam kampung ni gak ade festival2 yang seronok utk dijoin.. Yang ni lawan ayam..

 Ni lumba berenang. Ni je festival yang aku tak pernah menang.. Huhu.. Dan ada byk lagi festival spt festival lembu, kambing, tomato, cooking contest dll..

 Satu lagi yang menarik pasal game ni, korang leh kawin ngan mana2 perempuan yg eligible. Tapi agak susah sbb nak kena ngorat dulu..

 Then bila pompuan tu dah suka, dia akan mula bagi hadiah2 kat korang..

 Gi dating (secara sopan)..

 Dan akhirnya kahwin..

 Dan duduk bersama.. Hehehe..

 Masa aku main game ni dulu, ni pompuan yg aku ngorat sebab aku suka perwatakan dia yg riang ria Aidilfitri.. Nama pompuan ni Ann..

Beberapa bulan lepas kawin, korang akan dikurniakan anak. Aku rasa game ni sampai sini je kot.. Lepas tu dah takde perubahan dah.. 

Dulu aku main game ni sampai tahun yg ke lapan (untuk berjaya, korang kena main sampai tahun ke-3 je).. Duit pun dah berjuta2 mase tu (dalam game) dan dah tak tau nak buat apa ngan duit tu sebab rumah dh besar gedabak, ladang pun penuh, ayam, lembu, kambing pun sihat2 belaka.. Kolam ikan pun penuh ngan ikan gred A.. Anak pun tak membesar, mmg tetap jd baby je.. Hahaha!! Dan akhirnya aku pun stop main game tu.. Tapi mmg satu kenangan yg best.. Hehe..

Game Harvest Moon ni lepas tu byk dikeluarkan utk bermacam2 konsol spt PlayStationOne, PlayStation2, Gameboy Color, Gameboy Advance, NintendoDS, dan Wii.. Semuanya menggunakan konsep yang sama dan semuanya mendapat sambutan yang hangat. Aku dah main hampir semua (kecuali yg keluar kat konsol Wii je sbb aku xde Wii), tapi aku ttp paling sukakan yg 1st sekali ni..

Kalau korang nak main game ni kat PC @ laptop korang, leh download game ni kat sini. file RAR tu akan bg game ni, sekali ngan emulator PSX utk PC. So lepas install, leh terus main tanpa perlu setting ape2.. Enjoy!!

Ok, tu je..

Chow!!

9 comments:

Hans Hanis said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahaha
suka main game rupanya
sama lah
suka juga main game
sekali main memang terus addicted
:-)

dAiEnG said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahahaha..sukew men game lawan-lawan jew...kekeke

Ash said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Hans : Haha!! Dulu2 mmg gamer sejati.. just skrg ni dh kurang sket.. layan NDS je..

@Daieng : same gak, suka King Of Fighters. Klu main kat arked, harus sampai boss. Agak hebat nih.. *berlagaknye*

Hans Hanis said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hahahaha...okay la tu...
game macam2 nih kadang2 buat kita gembira
sometimes buat tambah stress
keekekek

btw..thanks sudi follow blog saya yer
:-)

Ash said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Game yg buat stress tu harus dihumban ke sungai je.. haha!!

Haha!! aku akan follow blog2 yg citer psl game.. ade blog lain lg tak yg ko tau? aku nak follow bebanyak..

zieta said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

game ni ader tak untuk laptop,,,kalau ader ita nak!!!!=)

Ash said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ade, leh donlod kat link yg yazid bg tu.. klu nak yg dh donlod pun leh gak.. ade kat yazid..

zieta said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

ooo...orait3,,,thanks!!!

Ash said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nt bg la pendrive ke ape yer.. kecik je game tu, tak sampai 150mb..

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!