Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Monday, July 2, 2012

Plain Cool! - 'Spiderman' Tewaskan 'The Avengers'?!

2 Julai 2012 - 9.18 am


Aku yakin peminat wayang sedunia tgh tak sabar menunggu kemunculan filem Spiderman terbaru, iaitu The Amazing Spiderman lakonan Andrew Garfield. Aku pun tak sabar gak nih.. Tapi walaupun kat Malaysia belum keluar lagi citer nih, tapi ada sebahagian negara Asia yang lain dah pun menyiarkan citer ni kat pawagam.. Dan hasilnya, kutipan The Amazing Spiderman telah berjaya menewaskan kutipan The Avengers!!

Mula2 aku mcm x caya ada filem yg mampu kalahkan The Avengers, tapi ternyata pengaruh Spiderman sangat kuat.. The Amazing Spiderman telah ditayangkan di 13 negara Asia terpilih, dan kutipannya telah menjangkau $50.2 juta pada hari pertama tayangan!

Kutipan terbesar datang dari Korea sebanyak $13.4 juta, iaitu 24% lebih banyak berbanding filem Spiderman 3, dan 10% melebihi kutipan The Avengers.. Kat India pula, filem ni berjaya mengutip $6.0 juta, iaitu 73% melebihi The Avengers..

Takleh bayangkan berapa la kutipan filem ni bila ia akan mula ditayangkan di seluruh dunia bermula 3 Julai ni (Malaysia 5 Julai)..

Berikut merupakan jumlah kutipan (pada hari pembukaan sahaja) di negara2 terlibat :

KOREA mengutip $13.4j di 1,213 pawagam.
JAPAN mengutip $11.4j di 1,092 pawagam.
INDIA mengutip $6.0j di 1,236 pawagam.
PHILIPPINES mengutip $3.2j di 529 pawagam.
TAIWAN mengutip $2.9j di 268 pawagam.
HONG KONG mengutip $2.7j di 158 pawagam.
SINGAPORE mengutip $2.5j di 128 pawagam.
THAILAND mengutip $1.9j di 320 pawagam.
VIETNAM mengutip $425k di 41 pawagam.
GERMANY mengutip $4.2j di 755 pawagam.
HOLLAND mengutip $850k di 113 pawagam.
AUSTRIA mengutip $480k di 85 pawagam.
SWITZERLAND mengutip $290k di 130 pawagam.

Hebat!!

Chow!!
.

3 comments:

zil_aziz said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

emm nama mamat tu andrew garfield laa, bukan andrew garcia.. :)

Yazid Yahya said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@zil_aziz : ops!! silap!! sori.. tengs tegur.. :)

Jue Jaynee said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

hehe...awesome.. Makin best ni mau baca. Walaupn hnya mgguna kan skrin hp nokia e63. Tetap smgt nk baca. Xsabar nak balik rumah. Nk update guna laptop follow blog yazid ni

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!