Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Friday, March 16, 2012

Plain Nice - Jadual Pengiraan Gaji SSM 2012 (UPGRADE)

16 Mac 2012 - 4.02 pm

Alhamdulillah, entry Plain Nice - Jadual Pengiraan Gaji SSM 2012 mendapat sambutan hangat.. Lebih hangat dari pisang goreng Abg Zul Gemas.. Err.. Abaikan.. Disebabkan itu, admin iaitu aku sendiri akan mengupgrade jadual tersebut kepada sistem yang lebih mudah digunakan, iaitu hanya menggunakan dropdown list tanpa perlu masukkan apa2 maklumat.. Maknanya, just pilih kategori jawatan korang daripada dropdown sama ada N atau C atau S atau ape pun, kemudian pilih Gred daripada dropdown sama ada Gred 1 atau Gred 17 atau Gred 41 atau ape2 je lah..

Untuk melaksanakan sistem tersebut, admin (aku letewwww) perlu mengumpulkan data2 yang agak banyak iaitu tangga gaji untuk setiap jawatan dan juga setiap gred.. Kalau dapat, admin juga MUNGKIN akan memasukkan pilihan untuk P2 dan ke atas.. Tapi oleh kerana ini memerlukan banyak maklumat, jadi mungkin sistem ini akan dilancarkan bukan dalam masa terdekat..

Sehubungan itu, admin ingin memohon bantuan pembaca untuk memberikan link-link berkaitan Pekeliling Perjawatan Tahun 2007 bagi memudahkan proses mencari maklumat, dan mempercepatkan proses menyiapkan sistem tersebut.. :)

Contoh screen shot :




Senang tak? So korang tak perlu masukkan ape2 dalam kotak kuning ke, kotak merah ke, kotak hijau ke, kotak kasut ke.. Hehehehe.. So, mohon bantuan k.. Ini untuk kepentingan kita bersama juga..

*Pekeliling yang diperlukan adalah yang tahun 2007 yer, bukan 2002..

Terima kasih.

Sementara tu, guna je la dulu jadual yang asal ni k.. Boleh je guna tu.. :)
Plain Nice - Jadual Pengiraan Gaji SSM 2012
Chow!!
.

.

2 comments:

Maya Diana said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

salam
bagus la...teruskan usaha murni anda itu...hehehe...jangan lupa utk cikgu2 jugak...start dari DG 29....Tengkiu admin....

p/s: nak ajak join rakanblog.com...bantu membantu sesama bloggers

Ash said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

tgh mengumpul data lg.. Susah nk cr data2 ni rupanya.. Hehe..

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!