Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Saturday, January 7, 2012

Plain Me - I Follow You, You Follow Me Back Meh?

7 Januari 2012 - 9.31 pm

Hari ni bila aku tengok senarai followers aku yang sangat 'ramai' itu, ada penambahan lak dari segi jumlah. Oh, rupanya ada orang yang follow aku sebab aku follow blog dia. Thanks yer. I really appreciate it. :)


Anyway, sebenarnya aku takde letak syarat pun kat blog aku yang mana kalau 'aku follow blog korang, korang mesti follow aku balik' seperti kebanyakan blogger kat luar sana. Aku berblog sebenarnya bukan nak kejar trafik sangat, dan aku jugak bukan nak cari followers yang menimbun. Aku akan follow sesebuah blog tu hanya kalau aku suka isi blog tu. Dan tuan punya blog tu tak perlu follow aku balik kalau dia tak nak. Aku rasa seolah2 aku menghalang FREE WILL kalau aku buat camtu. Kalau orang suka apa yang diorang tengok atau baca kat blog aku, diorang leh follow kalau diorang nak. Kalau taknak follow pun, aku tak marah walau sebesar zarah pun. :)

Dulu aku pernah gak buat macam kebanyakan blogger buat, iaitu 'I follow you, you follow me back', tapi lama-kelamaan aku rasa ke'hollow'an bila orang follow blog aku secara 'paksa'. Perasaannya susah nak jelaskan. Sbg contoh, korang suka tak main game? Aku suka main game, dan dalam game ni kita boleh guna 'cheat code' untuk menipu game tu spt dapatkan maksimum duit, easy win, dan lain2. Bila aku main game dengan cheat code, aku rasa 'hollow'.. Keseronokan main game tu hilang.. 

So camtu la perasaan aku bila aku somewhat 'paksa' orang untuk follow blog aku nih. Aku nak orang follow aku sebab dia ikhlas, bukan sebab rasa terpaksa. :)

Ok, chow!!
.
.

0 comments:

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!