Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Friday, January 20, 2012

Plain Cool! - Anonymous VS SOPA!

20 Januari 2012 - 10.07 pm

Korang ingat tak hacker-hacker yang menggelarkan diri mereka Anonymous? Dulu diorang pernah serang Malaysia. Aku ada buat pasal serangan tu kat entry aku kat SINI.

Oleh kerana Megaupload dah ditutup (cerita di entry SINI), Anonymous telah melancarkan serangan bertubi-tubi terhadap Department Of Justice US , Universal Music Group, RIAA (Recording Industry ASSociation of America dan MPAA (Motion Picture ASSociation of America). Hacker2 tu siap cakap lagi yang ini baru permulaan. "More is coming" katernyer.. Huhu..


 Semua ni bermula dengan SOPA (Stop Online Piracy Act), iaitu halangan dalam mentrafikkan harta intelek dan hasil cetak rompak. Website2 yang user-content seperti Youtube akan menerima kesan yang besar, dan mungkin akan ditutup (tutup Youtube? Sh*t!!!)  jika isu hak cipta ni tak dibendung.


Ingat tak beberapa hari sebelum ni, beberapa website telah mem'black-out'kan site mereka? Ni semua adalah untuk memprotes SOPA! 

 Google

 Wikipedia English

HD-BB (site mendownload movie2 bluray)

Berbalik kepada cerita hacker, aku harap mereka berjaya mengubah pendirian syarikat2 besar yang kononnya kerugian berjuta2 dolar nih. Padahal keuntungan diorang mencecah billion setahun.

Chow!!
.
.

2 comments:

Abang Rambo said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

owh! pasal nih lah yg blackout hari tuh...tenkiu bro utk info nih!:)

Ash said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

@Ali : Yup, pasal kes SOPA ni la.. Klu diorang teruskan gak SOPA ni, tak dapat la kita nak mendonlod lagi sebab dia guna IP Protect..

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!