Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Tuesday, December 13, 2011

Plain Moron - Discrimination Against Muslims, Again

13 Disember 2011 - 9.06 am

Korang pernah dengar tak satu rancangan realiti TV kat US yang bertajuk 'All American Muslim'? Kalau tak pernah, meh aku cerita sikit tentang show ni.


Siri realiti ini berkisarkan tentang 5 keluarga Muslim yang tinggal di Michigan dan siri ini mendokumentasikan segala cabaran dan diskriminasi yang mereka terpaksa hadapi dengan menjadi seorang Muslim di Amerika.

Tapi aku bukan nak cerita tentang siri ni kat sini. Apa yang aku nak cerita ialah, salah satu penaja siri ni iaitu Lowe's, telah pun menarik diri dari terus menjadi penaja. Kalau atas alasan yang logik tu takpe gak. Nak tau kenapa diorang tarik diri? Katernyer :

"Siri 'All American Muslim' adalah sebuah propaganda berbahaya yang mempunyai agenda tersembunyi Islam, dan ini boleh mendatangkan bahaya kepada kebebasan dan nilai tradisi masyarakat Amerika."


Sebenarnya aku tak terkejut pun dengan benda ni. Dah memang sejak dulu lagi orang2 Amerika memang takut dengan perkataan Islam, Muslim, Jihad dan lain2. Diorang telah di'brainwash' oleh media diorang sendiri sehingga budak kecik kat Amerika pun membenci Islam. Bagi diorang, Islam = terrorism.

Padahal diorang lupa yang pada dasarnya, US mengamalkan kebebasan beragama, bermakna sesiapa sahaja berhak menganut apa saja agama yang mereka mahu, asalkan ianya tidak mengganggu ketenteraman orang lain dan agama lain.

Sebenarnya sesetengah dari orang Amerika yang ignorant ni berpendapat bahawa hanya diorang yang betul, dan orang lain semuanya salah. Diorang tak mahu pun melihat dunia dari perspektif yang berbeza. 


Okay, berbalik pada cerita, setelah Lowe's mengumumkan penarikan diri tu, FFA (Florida Family Association) telah memulakan kempen supaya penonton membuat complaint kepada syarikat bengong tersebut. FFA berkata :

"Nampak sangat yang perkara ni berlaku disebabkan ilmu yang cetek di kalangan masyarakat Amerika. Diorang terlalu takut dengan bayang2 mereka sendiri dan ini menyebabkan mereka menghukum orang yang tak berdosa."

Now aku nak tanya, walaupun masyarakat Muslim dunia dicabuli hak mereka dengan kejam oleh orang2 Amerika yang 'bertamadun' ni, tapi kita yang dikatakan pengGANAS ni tak pernah pun menghukum sesuka hati orang Amerika yang ada kat Malaysia ni kan. Oh, betapa GANASnya kita.... *tangan ke dada, mata ke atas*

Chow!!


.
.

0 comments:

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!