Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Sunday, June 12, 2011

Plain Gamer - EDGE Card For NDS

12 Jun 2011 - 6.42 pm

Sesiapa yang ada NDS (Nintendo Dual Screen), mesti tau yang katrij2 game original NDS tu semua mahal2 nak mamp*s! Beratus gak la utk satu game. Aku ada NDS, so aku tau la harga game2 tu. Sepanjang aku ada NDS, aku pernah beli game original sekali je. Yang lain tu, semua bukan original. Malah, aku tak beli pun game2 tu. Aku cuma beli satu benda ni....


Benda ni dipanggil EDGE Card, dan fungsi dia sama je macam katrij2 game NDS yg original, iaitu utk main game kat NDS. Tapi yg best ttg EDGE ni, aku tak perlu lagi dah utk beli game2 kat pasaran yang beratus2 harganya tu. Aku just download je rom game2 yang ada kat internet spt dari Romulation, NDS Freaks dll, dan masukkan dalam memory card MicroSD, dan masukkan memori kad tu dalam katrij Edge tu. Dan, jeng3!!! Aku leh main game tu, sama mcm yg original. 


 
Katrij EDGE

Ni antara game2 yang ada dalam katrij EDGE aku sekarang :

Ni game2 yang aku berjaya sumbat dalam Micro SD aku yg bersaiz 16GB tu.. Micro SD tu aku beli berasingan sebab Micro SD yg EDGE bg just 1GB je.. Brape game je la yg muat..

Lagi satu yang best ttg EDGE Card ni, dia ada fungsi cheat. Yup, kita leh guna cheat utk main game2 yang ada dalam kad tu.. Kalau game2 yang baru, kita just leh cari kod2 utk cheat tu kat internet, dan update dalam database cheat tu.. Sangat mudah!!

Tapi yang paling aku suka, aku boleh hack data Pokemon! Haha!! Ok, setiap game yang kita main, lepas save, akan mewujudkan satu file save yang mempunyai nama yang sama ng game tu, kecuali kat hujung file name tu ada .sav.. Dgn menggunakan perisian Pokesav atau PokeGen, aku leh hack save file utk game2 Pokemon, dan hack Pokemon2 yang ada. Bagi mereka yang main game Pokemon, bayangkan korang ada Mewtwo, ngan semua IV 31, maxed out EV dan Wonder Guard sebagai ability.. Giler ke hapa?! 

 PokeGen

 PokeSav main screen

PokeSav Pokemon screen. Edit je sesuka hati. Huhu..

Tadi aku ada bagitau yang aku pernah beli game original NDS. Nak tau game ape? Ni dia :

Pokemon Diamond. Aku beli game ni ngan harga RM199.90. Ni game original, so aku takleh nak guna cheat utk main game ni. Jadi semua pokemon2 yg ada dalam ni adalah yg tulen, bukan yang dah diedit. Sebab tu aku suka game ni. Dan kalau aku battle online via wifi, aku akan guna game ni sebab semua pokemon2 dalam ni dilatih secara halal. Tak guna cheat code. So kalau aku menang battle ng org US ke, Jepun ke, kira aku menang secara adil.. Aku pernah gak lawan ng sorang ni, dia guna Charizard shiny ngan ability Wonder Guard. Main kotor sgt!! Keji la dia!!

Ok, selamat bermain NDS!

Chow!!

4 comments:

zieta said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

nk tanyer je,,brp harga NDS yg mcm yazid pakai skang...=) memory card 16GB plak brp??

Ash said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

NDS yg yazid pki skrg rasenye dh xde jual kot.. skrg ada NDSl je kat kedai.. rasenye dalam RM600 kot..

zieta said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

mak aiii...murahnyer,,,,huhu....bru berangan nak beli,..huhu..enggak jadi la begini...huhu...

Ash said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Haha!! dulu yazid beli mase baru keluar, lagi la mahal.. lebih seribu gak la beli NDS ngan game dia..

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!