Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Wednesday, June 15, 2011

Plain Pitiful - 3 Siblings Found Malnourished.

15 Jun 2011 - 1.27 pm

3 adik-beradik termasuk sepasang kembar telah diserahkan kepada Hospital Melaka atas keadaan diorang yang sangat kurus kering.

Seorang dari budak yang tak cukup zat tu.

Keadaan adik-beradik tu digambarkan lebih teruk daripada kanak2 yang tak cukup zat kat negara2 yang miskin seperti Ethiopia. Perkembangan fizikal diorang juga terbantut akibat dari kesan tak cukup zat yang diperlukan oleh kanak2 untuk membesar.


"Walaupun keadaan mereka begitu, mereka tetap ceria dan riang, malah yang paling tua mintak nak makan burger." Kata Pengarah Kesihatan Negeri Melaka, Datuk Seet Har Cheow yang datang menjenguk keadaan budak2 tu. 

Adik-beradik tersebut diserahkan oleh ayah mereka sebab ayah diorang dah tak mampu nak tanggung diorang selepas berpisah ngan isteri dia. "Err, selama ni isteri ko ke yg bagi makan?" Kata yazidy dalam hati. Sekarang budak2 tu sedang diperiksa bagi memastikan takde kesan2 penderaan ke atas mereka.

Sian la budak2 tu. Even aku yg dalam proses makan sehari sekali ni je pun dah tak tahan lapar, ni lagi la budak2 kecik yang kadang2 tak dapat makan langsung. Aku bersyukur dgn rezeki yang aku ada ni. :(

Chow!!

1 comments:

zieta said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

huhu,,,siannyer,,,

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!