Terbaru Dari Betol-betol Hangat!

Wednesday, June 1, 2011

Plain Cruel - Baby Killer!


1 Jun 2011 - 9.33 pm

Masa tgh tgk berita kat TV3 kul 8 tadi, aku dikejutkan ngan satu berita ni :

'Bayi yang baru lahir dicampak dari tingkat 5'

Aku tak tau nak kata apa bila tgk berita tu tadi. Gambar yg ditunjukkan kat berita tu dah dikaburkan, tapi masih kelihatan samar2 yang tu bayi lelaki. Hampir menitis airmata bila terfikir ada org yang tergamak untuk bertindak sampai macam tu.



Bayi yang baru lahir (seperti gambar di atas) kelihatan sangat rapuh dan suci, seharusnya ibu yang melahirkannya akan diselubungi dengan perasaan kasih sayang yang membuak2. Aku tak dapat nak digest mcm mana seorang ibu sanggup untuk melakukan perkara yang sangat kejam. Betapa ramai lagi orang kat luar sana (dan juga kat sini) yang begitu mahukan sesuatu yang boleh dicurahkan kasih sayang, sesuatu yang ada antara kita sukar dapat, dan ada juga yang tak mungkin akan dapat, sesuatu yang begitu pure, yang boleh mengubat setiap perasaan sedih, marah, benci dan semua yang negatif, iaitu seorang anak.

Kurniaan memiliki sesuatu begitu membahagiakan dibuang begitu sahaja, malah dgn cara yang sangat kejam. Aku pun dah tak tau nak kater ape.. Sebak dalam hati, Tuhan je yg tau.......

Chow!!

5 comments:

Kaki Wayang said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

aku tak tgk berita td..tertidur..seb baek ada blog ko..hevattt

yazidy said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Boleh lak ko tido yer..

aynmaree said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

kejam nyer... apa sbb nak campak baby tu dari tingkat 5?

eddy syrol said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

sedihh :(

yazidy said... Best Blogger Tips[Reply to comment]Best Blogger Templates

Ann : ntah la.. malu kot sbb tak kahwin dah pregnant..
Eddy : sedih sesangat.. bagi je la kat aku klu taknak baby tu..

My Followers

Jom Share2 Blog Kat Sini!!